onsdag den 7. november 2012

En god dosis havedrømme.

Med posten i dag var der noget der virkelig satte gang i havedrømmene og kriblen i fingrene.


Fra Anne Gine i Staudecafeen var der en pose Akelejefrøstjerne som var en gevinst i hendes konkurrence.   TAK.
Den gløder jeg mig meget til at se til foråret når den forhåbentlig skyder op.

Fra Thompson & Morgan fik jeg deres nye frøkatalog med en masse gode tilbud.  Jeg kommer til at lægge bånd på mig selv for ikke at gå amok i indkøb som jeg, som jeg når jeg skal være ærlig, slet ikke har plads til.
Men der er mange gode billeder og beskrivelser der kan give inspiration.

I en marskandiserbutik fandt jeg en lille bog der straks fangede min interesse.

Bogen beskriver indgående de planter der er i middelhavsområdet og desuden nogle små historie om baggunden for deres navn.
Og så kostede den kun kr. 10,-

Her er "øjenguf" til mange timer.

Havehilsen
Ole
 

5 kommentarer:

  1. Ja det er dejligt med post i utide med små dejlige frø, til havedrømmene.
    Jeg er også altid på jagt i marskandisere efter havebøger.
    Med henvisning til den bog, du har fået fingre i, vil jeg anbefale jer - næste gang turen går til Herlev - at tage en tur ind forbi Botanisk Have. De har fået bygget et helt bjerg op. På dette bjerg, har man hentet urter og frø fra Pyrenæerne, det er virkelig et flot projekt. BH har fået 19 millioner fra Mærksfondet og det kan virkelig ses på projektet!

    SvarSlet
  2. Spændende bog og katalog, ja det kan nemt gå helt galt for dig, du er jo vild med at så sjældne frø :) Jeg har også fået frø fra Anne Gine.

    SvarSlet
  3. Tillykke med gevinsten.
    Så har du noget at glæde dig til.
    Akelejefrøstjerne er smukke.
    Ha´ en god dag.

    SvarSlet
  4. Uff det blir svært at styre sig med sådan et katalog fyldt med fristelser... men go fornøjelse med læsningen :o)

    Ha en go aften...

    SvarSlet
  5. Hold da op et kup, Ole! Jeg har også tænkt mig at shoppe i antikvarer. Har ind til videre ikke haft meget held med mig, der er heltinden nogen, der har tømt hylderne før mig.

    Kataloger.... Uha ja, de frister, men jeg holder igen. Har byttet mig til rigtigt mange frø, såååååå.... Der bliver rigeligt at så, prikle og potte. Glæder mig til at høre, hvad du falder for. :)

    SvarSlet