fredag den 15. august 2014

Sommerens havebilleder - en opdatering.

Helt ærligt  -  jeg har ikke "orket" at sidde inde i det dejligste have/sommervejr for at blogge. Jeg har læst de blogs jeg følger uden at kommentere, men mere er det ikke blevet til.
Men nu hvor det er blevet mere moderate temperaturer, vil jeg kaste mig over tastaturet og starte med at vise lidt af sommerens havebilleder.

Billede fra baghaven. 
Min bedre halvdel mener at bedet ligger  for godt skjult bag det store rhododendronbed til at det kan ses fra terrassen og det kan der da være noget om.  Det er iøvrigt også ved at være lidt "presset" af min samlermani så næste projekt må være at lave et nyt bed nærmere terrassen.
Klematis der vokser under en carport  - utroligt, men den bliver aldrig vandet.
(når sandheden skal frem, så vokser den kun 1 m. fra en nedløbsbrønd)

Clematis Hagleys hybrid
Clematis Multiblue
Lilje Lollipop
Lilje Renoir
Lilje Asiatic yellow

PINLIGT Ole!
Hjembragt fra Frankrig forrige år har jeg sået nogle frø af  - tilsyneladende - spændende træer.  Problemet er at jeg ikke kan huske hvordan eller hvad det var for nogle og solsorten hjalp til med at fjerne skiltene på planterne.


De må absolut være så-villige for jeg såede fem frø og de er alle spiret og vokset godt. De overvintrede i frostfrit drivhus og har sat nye lange skud i år.
Bladene er meget store og ser sunde ud.
Kan nogen hjælpe mig med at sætte navn på vil jeg blive rigtig glad.

Havehilsen
Ole

1 kommentar:

  1. Se jeg blogger altid i middagsstunden, for der var det alligevel for varmt at være ude :) Jeg vander heller ikke mine clematis, og de gør det nu meget godt alligevel.
    Flot bed - men et mere nærmere terrassen er ingen skade til :)
    Mit bud på din plante er Kejsertræ, den ligner i bladene. Paulownia hedder den på latin.
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet