torsdag den 27. september 2012

Mellem bygerne

Atter en dag med massive byger. Det er næsten umuligt at få gjort nogetsomhelst i haven når det hele sjopper i vand.
Jeg nåede dog lige at få taget et billeder af et par Clematis inden de var færdigblomstrede.

C. Midnight Blue er nyplantet op ad en pæl som er sat ca. 1 m. fra Ligusterhækken. Det er meningen at der skal plantes en slyngrose sammen med den . Jeg har endnu ikke bestemt hvilken.

  Denne clematis er lavet af en stikling af genboens flotte busk. Den blev sat sidste forår og er nu nået en højde på ca 1½ meter.

 Havehilsen
Ole

5 kommentarer:

  1. Ja - de sidste blomster i haven skal hædres for deres vedholdende blomstring. Snart kommer nattefrosten og napper de sidste blomsterhoveder.
    Er lidt misundelig på dine clematis - dem er jeg ikke god til - men der skal jo også være projekter til de næste mange år. Så jeg lærer det nok en dag.

    SvarSlet
  2. Det er ikke nemt at komme i haven med alt det regn vi får nu, men vi manglede det jo, så vi må ikke klage endnu :) Hvor er dine clematis smukke, jeg er imponeret over, at den er nået 1½ m. op, og at den er lavet af en stikling.
    Klatrerosen kan ikke være en hvilken som helst til den blå farve, mit forslag er mme Alfred Carrier, den gror hurtigt og dækker og blomstrer godt, og så dufter den skønt, ja og så er den hvid, glemte lig pointen :)
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet
  3. Hej Ole,
    Den fine hvide Clematis er en Madame Le Coultre. Super flot lavet af en stikling.
    Sammen med den blå Clematis kunne New Dawn være en ide?
    Det rosa/røde kunne matche.
    Bare en helt anden ide.
    Går det godt med dine spændende planter?
    Kh Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne.
      Tak for din navngivning af Clematis. Det er rart at få navneskilt på.
      Jeg er i gang med at lave flere stiklinger. Det ser ud til at gå rimelig nemt.

      Jeg er ved at lave en slags status på det der gik godt (og skidt).

      Havehilsen
      Ole

      Slet