søndag den 30. december 2012

Og hvordan går det så...


Vinteren er da heldigvis ikke så barsk endnu som den kunne være. Faktisk har vi lige nu næsten forårstemperaturer. De første vintergækker er allerede på vej op buskene begynder at få synlige knopper.
Men vi slipper desværre nok ikke for mere frost og sne, så det er bare med at kravle ned i øreklapstolen og fordybe sig i havebøger og kataloger.
Det er nu at forårets projekter skal modnes og frø bestilles.

Efter 5 dages juleferie var det spændende at komme hjem og se hvordan planterne i mit drivhus har klaret sig uden min kærlige omsorg.

 
Dejligt at konstatere at alting har fungeret efter planen.  Temperaturen rigtigt indstillet. Vandingen tilpas.  Alle planter har overlevet indtil nu.
Palmerne og bananplanterne står flot og rankt.  Jacarandaén har de fleste af bladene endnu.  Pelargonierne har små nye skud.  
 
.
I varmekassen spirer mine Washingtonia Filifera og Plumeria så det er en fryd.  Feioja holder også endnu, men de vokser ikke ret meget.
 
Jo tak. Det går egentlig meget godt.  Hvordan går det hos Jer?
 
 
Godt Nytår til Jer allesammen. Tak for gode indlæg og kommentarer i årets løb.
 
 
 
Havehilsen
Ole
 
 
 
 
 
 

16 kommentarer:

  1. Hej Ole. Det ser jo godt ud hos dig og hvor ser planterne i drivhuset ud til at trives. Et rigtig godt nytår til dig også.

    SvarSlet
    Svar
    1. Også et Godt Nytår til dig.

      Havehilsen

      Ole

      Slet
  2. Ja - nu er det vist tid til at få støvet plantebakkerne af og finde frøposerne frem.....og drømme om skønne planter der skal spire frem.
    Godt nytår - hilsner fra Berit

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej berit

      Godt Nytår og forhåbentlig godt haveår, både i byen og på landet.

      Havehilsen
      Ole

      Slet
  3. Jeg har ikke gang i så meget såning, men det ser fint ud hos dig. Jeg har prøvet at så lidt i pavillionen, men jeg skal nok ikke forvente at se små spirer lige med det samme.
    Spændende med alt det du har gang i.
    Godt nytår

    SvarSlet
  4. Det må være fedt at komme hjem og se, at det hele trives og har det godt. Personligt har jeg det problem, at 2 af de helleborusfrø, jeg såede i starten af december, allerede har spiret. Ifølge såanvisningen skulle de starte inde nogle uger og så ud i kulden, hvorpå de måske ville spire; men det kan jeg da ikke byde små kimplanter, så jeg er i syv sind.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie

      Jeg kender alt for godt det med at ting spirer før beregnet. Håber du finder en løsning.

      Havehilsen
      Ole

      Slet
  5. Ja hvis du har indstillet varmen korrekt, så overlever de fint. Her er der ingen varme, og en enkelt (tror jeg) pelargonie har fået for meget vand og er afgået ved druknedøden. Ellers lever de andre fint den lille jacaranda er også færdig, den har jeg nok også givet for meget vand. Men den store står fint med alle bladene på.
    Såningen venter jeg lidt med endnu.
    Godt og spændende havenytår til dig og familien.

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt Nytår til dig.
      Jeg har prøvet at sætte Jacaranda både udendørs nedgravet og dækket, udendørs op ad husmuren, køligt/frostfrit i garagen og altså også i drivhus, så nu får jeg se hvor meget de kan tåle.

      Havehilsen
      ole

      Slet
  6. Velkommen hjem igen.
    Du og din familie ønskes et godt og lykkebringende nytår og et godt haveår 2013.

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt Nytår. Det glæder mig at du har fået "styr" på blogbillederne igen så vi kan følge med i livet på landet.

      Havehilsen
      Ole

      Slet
  7. Hej Ole.
    det ser godt ud hos dig.
    Spændende. godt Nytår til dig også.

    SvarSlet
  8. Godt nytt år, Ole!
    Jeg gleder meg til å følge bloggen din i 2013.

    Hilsen Bjørg

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bjørg.

      Godt Nytår til dig også.

      Havehilsen
      ole

      Slet
  9. Hej Ole.Jeg har meldt mig som fast læser hos dig.Har også sået en del i drivhuset,så nu må vi se hvordan det klarer sig.Glæder mig til at fælge dig i det nye år.
    Hilsen Jette(mit lille gods)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej jette.
      Velkommen som fast læser.
      Jeg skyndte mig at kigge lidt på din blog og jeg synes du har en rigtig flot have. Jeg er sikker på at der er en del der godt kan inspirere mig.
      Vi "ses".

      Ole

      Slet