torsdag den 21. november 2013

Endnu lidt liv i haven, frø af Agapanthus og en praleplante.

Umiddelbart ser det ikke ud som om der er meget liv i haven, men ved nærmere eftersyn er der alligevel et par planter de stædigt holder ved.

 
Et par småforkølede Primula prøver at præstere endnu en blomstring på trods af kulden.
 
 
Fairy rosen på terrassen kan også vise lidt blomster, men de smutter nok når nu nattefrosten melder sig.
 
Heuchera Kimono P. skulle kunne klare vinteren hvis jeg dækker for den værste frost. Det glemte jeg sidste år.
Erodium pelargonifloreum er plantet mellem roserne som bunddække.
 
 
Mine Agapanthus har blomstret for første gang og er nu sat i vinterhi. Jeg var nødt til at klippe frøstandene af for at få plads til dem. De ligger nu til eftermodning indendørs og er ved at åbne sig.
Hvis der er pæne frø  i alle kapslerne, får jeg travlt med at så.
Jeg er lidt i vildrede med om jeg skal så dem friske som nogle foreslår eller gemme dem til foråret.
Måske skal jeg gøre begge dele. Der er sikkert frø nok.
 
Og så er jeg altså nødt lige at vise min pelargonium, Coral Spice, som jeg såede i vinter. Den bliver ved at levere den ene flottere blomstring efter den anden.
 
  
 Havehilsen
Ole

3 kommentarer:

  1. Hvad skete der så, da du glemte at dække din heuchera? Kom den ikke igen, så du har måttet investere i en ny??
    Flot pelargonie.

    SvarSlet
  2. Nej, Den blev blot rimelig medtaget og sat tilbage i vækst så den overlevede altså.


    SvarSlet
  3. Jeg dækker da aldrig mine heuchera, andet end med de nedfaldne blade. Det har da gået indtil videre.Agapanthusfrø gemmer jeg aldrig. De skal jo vinteropbevares. Så den ene jeg har må være nok!
    Smuk pelargonie. Ja der er nogle der er bedre blomstrende end andre. Mr. Stripey er også en af dem, lidt i samme farveholdning, som den du viser her. Den står det meste af vinteren med blomster.

    SvarSlet